Procediment de tramitació Erasmus+ i SICUE

Què has de fer per marxar?

Hauràs de presentar una sol·licitud dins dels terminis següents:

Temini d'inscripció Data inici Data fi
Sol·licitud de places SICUE

15 febrer 2017

14 març 2017

Sol·licitud de places Erasmus+ i internacional

15 febrer 2017

14 març 2017

Resolució de places 21 març 2016

31 març 2016

Procediment de la sol·licitud Erasmus+

1. Presentar la sol·licitud per E-secretaria dins del termini.
  2. En paral·lel haureu de lliurar a Relacions Externes a través d'aquest portal (ciclant el botó de SOL·LICITUD) la documentació següent:
  • El CV en la llengua del país on voleu anar. En el cas que no tingueu els coneixements de l'idioma corresponent es podrà fer en anglès.
  • Una carta de presentació en la llengua del país de destinació o bé en anglès.
  • Certificats o documents acreditatius dels nivells d'idiomes que tingueu.
  • Expedient d'ATENEA - Transcript of Records-

Abans de marxar

Una vegada resolta l'assignació de les places, els alumnes seleccionats rebreu un correu en el qual se us confirmarà la concessió de la plaça. En un termini breu, des d'aleshores, haureu de decidir si accepteu la plaça o bé la rebutgeu. Si necessiteu qualsevol tipus d’ajuda podeu adreçar un correu a erasmus.esab@upc.edu

Una vegada acceptada la plaça, hauràs d'iniciar els tràmits amb la Universitat destí. Normalment haureu d’enviar una Application Form (formulari de dades personals i acadèmiques), imprès que preferentment heu cercar a la pàgina web de la universitat de destí. En cas que no l'hi trobeu podeu utilitzar el model de la UPC. Caldrà que hi adjunteu un certificat del vostre expedient.

En el cas que hi hagis de fer el TFG/TFM, hi hauries de trobar un Projecte que et pugui interessar. Per tot això, és sempre aconsellable visitar la web de la universitat de destí i contactar directament amb la seva oficina de relacions internacionals. Des d'allà et podran resoldre tots els dubtes que tinguis, tant referent a la tramitació com a l'allotjament. Cal tenir en compte que les universitats imposen els seus propis terminis que cal respectar, sobretot pel que fa a l'allotjament.

Documentació necessària que caldrà que t'enduguis.

1. Credencial d'estudiant UPC a Europa: document imprescindible que t'acredita com a estudiant de la nostra universitat. Aquesta credencial l’hauràs de passar a recollir per l’Oficina de Mobilitat Internacional (c/ Jordi Girona, 31 Edifici BO 08034 – Barcelona)
  2. Precompromís: document en el qual s'indiquen tots els crèdits que podràs reconèixer quan tornis de la teva estada a l'estranger
  3. Matrícula: hauràs de matricular-te aquí, i no a la universitat de destí, de tots els crèdits que vulguis cursar durant la teva estada.
  4. Seguretat Social Targeta sanitària comunitària: Cal sol·licitar la Targeta Sanitària Comunitària (TSC) que et lliuraran a l'oficina de l' NSS. La TSC és una targeta amb banda magnètica que dóna dret a rebre assistència sanitària durant una estada temporal (més de tres mesos) en els estats de l'espai econòmic europeu. Has d'anar a qualsevol dels centres d'informació de la xarxa urbana i comarcal de l'INSS.

Abans de tornar

Tots aquells que estigueu fent una estada fora és obligatori que porteu els següents documents a la tornada per tal que us puguem reconèixer els crèdits:
  1. Fotocòpia del Precompromís de convalidació. Aquest document ja us el van donar abans de marxar, per tant només necessitem una fotocòpia.
  2. Fotocòpia de la vostra credencial.
  3. Fotocòpia del Certificat d'estada i l' informe de l'estudiant. Tingueu present que l’original d’aquests dos documents s'han de lliurar a l’Oficina de Mobilitat Internacional.
Per al certificat d'estada és imprescindible tenir en compte el següent:
  • Cal acreditar la durada real de l’estada a la institució de destí.
  • La data de signatura del certificat d’estada no pot ser anterior a la de finalització de l’estada, indicada en el mateix document. Si vas rebre diners i en el certificat es demostra que hi has estat durant menys temps del que se suposava, hauràs de retornar una part d’aquests diners.
  • El certificat d’estada, a més de signat, ha de tenir el segell de la universitat de destí.
  • Aquest document no pot tenir tatxades o esmenes de cap tipus.
Per l’informe de l’estudiant, una enquesta que trobareu a la pàgina web de l'ARI, cal tenir en compte que:
  • Heu de fer constar les mateixes dates d’estada que al certificat d’estada          .
  • L’enquesta ha d’estar signada per l’estudiant.
  • Aquest document no pot tenir tatxadures ni esmenes de cap tipus.
  1. Un certificat on s'indiqui la nota obtinguda en les assignatures que hi has cursat, signat per la universitat de destí, necessari per fer les convalidacions pertinents. Caldria que s'afegís una taula d'equivalències per tal de poder transcriure-ho al nostre sistema.

Si és possible, és millor que vingueu vosaltres mateixos a lliurar els documents. Envieu abans un correu electrònic per informar-nos del dia de la visita a esab.erasmus@upc.edu