Història i composició del fons

L’ESAB, va ser fundada l'any 1911 pel President de la Diputació Provincial de Barcelona Enric Prat de la Riba . El fet que es tracti d’una escola centenària fa que disposi d’una col·lecció de fons antic molt important.

El Fons Antic d’Agricultura el formen llibres (aprox. 11.000 volums, 7000 catalogats i la resta en procés d’incorporació al catàleg), revistes i material d’arxiu (fotografies,  postals, plànols, etc.).  Els documents daten des de finals del s. XVIII fins a mitjans del segle XX.   La col·lecció inclou documents de matèries relacionades amb l'agricultura, zootècnia, botànica, viticultura i enologia, indústria alimentària, producció vegetal i animal, història natural, etc. , volums de la col·lecció local (llibres publicats per l'Escola d'Agricultura o per la Diputació de Barcelona) i també totes les etapes de la revista "Arxius de l'ESAB" en format digital.

Tornar a la pàgina d'inici del portal del Fons Antic d'Agricultura