Fons Miquel Pujol

fotoMostra

Aquest portal aplega recursos relatius a l’important donatiu del professor Miquel Pujol i Palol. Arran de la seva jubilació, ha donat a la biblioteca de l’ESAB nombroses imatges fotogràfiques sobre cereals, i altres plantes, matèries de les quals ha estat professor a l’ESAB durant un llarg període de temps (1976-2007).
És autor de nombrosos llibres, alguns dels quals continuen formant part de les guies docents de l'escola i l'autor també de les imatges d'aquest fons i de molts del articles referenciats.
Es disposa així d’una gran riquesa documental factible de poder esser explotada en l’àmbit de  l’agricultura amb  objectius plantejables i assolibles de cara a estudiants, historiadors i investigadors.

Característiques del fons

Tot el fons ha estat una important eina com a  material pedagògic durant els anys que ha impartit classe a l’ESAB. Es disposa així d'una gran riquesa documental factible de poder esser explotada en l'àmbit de  l'agricultura amb objectius plantejables i assolibles de cara a estudiants, historiadors i investigadors.

El fons es divideix principalment en dues parts: d'una banda les imatges, que es poden consultar des d'aquesta mateixa plana, i per l'altre, recull d'articles, el llistat del qual es pot consultar també des de la web. Hi ha un altre llistat de llibres que fan referència a plantes.

Els articles en paper han de ser demanats al taulell de la biblioteca. Adjuntem també llistat de treballs de fi de carrera (TFC) dirigits per aquest professor, TFCs que es poden consultar també a la biblioteca. Volem remarcar també l'important paper que ha tingut en Miquel en l'edició del llibre conmemoratiu del Centenari de l'escola del qual n'és editor.

Farratges
En aquest apartat trobareu 10 àlbums amb les següents imatges de farratges: gramínies diverses, festuca, dàctil, raigràs anglès, escaiola, cua de rata, bromus inerme, bromus catàrtic i bermudagras.

Cereals

En aquest apartat trobareu 9 àlbums amb les següents imatges de cereals: cicle, blat, blat dur, ordi, civada, blat de moro, arròs, sorgo, canyota, panís, mill, xereig, escaiola, segle i triticale. També hi trobareu fotografies relacionades amb paisatges de cereals d'hivern, cultius i adventícies.

Altres cultius

En aquest apartat trobareu 10 àlbums amb les següents imatges de cultius: faves, pèsols, cigrons, llenties, llobins, erbs, guixes, pedrerols, lathyrus, feni-grecs, mòreus, llentia rodona, soja, cacauets, mongetes, gira-sol, colza, mostassa, cotó, càrtam, lli, ricí, sèsam, cascall, bleda-rave, patates, cànem, tabac, fajol, xufa, llúpul, canya de sucre, cards, safrà, espígol, tomata, liliàcies, diverses hortícoles, hortícoles orientals, fruita dolça, cítrics, vinya, tè, garrofer, castanyer i palmera.

Llenyosos

En aquest apartat trobareu 1 àlbum amb les següents imatges de cultius llenyosos: fruita dolça, cítrics, vinya, plàtans, palmeres, canya americana, papaia i arbre del pa.

Hortícoles

En aquest apartat trobareu 1 àlbum amb les següents imatges de cultius hortícoles: enciam, pebrot, bròquil, col i diverses hortícoles tropicals.

Imatges relacionades amb l'Escola

En aquest apartat trobareu diversos àlbums amb imatges relacionades amb l'Escola.

Documentació en format PDF

En aquest apartat trobareu diversos documents i llibres en format PDF.