Serveis per a la docència

• Aules TIC

L’Àrea Tècnica del Campus s’ocupa del disseny, adquisició, configuració i manteniment preventiu i correctiu de tots els elements TIC que intervenen (infraestructura, equipament, programari, etc.) en el servei TIC requerit en aquests espais.

A les Aules docents i les Aules informàtiques s’ocupa de la configuració i manteniment de:

• L’ordinador personal i la seva connexió a xarxa.
  • El sistema de projecció (projector/pantalla/so/port connexió portàtil, etc.).
  • El programari bàsic d’accés a internet i presentació (navegador i visor PDF).
  • El programari docent de la unitat necessari per l’activitat en l’aula.
  • L’accés als aplicatius, sistemes d’informació i serveis TIC requerits.
  • Telèfon i xarxa wifi de l’espai.

Programari instal.lat aules 10, 11, 12 i 13.

•  Atenea: Entorn d'aprenentatge virtual

Atenea(obriu en una finestra nova) és un servei TIC UPC que es troba descrit al Portal de Serveis TIC UPC(obriu en una finestra nova)

Què es pot fer a l'aula virtual?

Els professors:

• Estructura i publica la teva assignatura
  • Crea continguts i activitats
  • Avalua  les activitats
  • Comunica't amb l'estudiantat
  • Accedeix a les assignatures d'altres cursos acadèmics
Els estudiants
  • Accedeix als continguts
  • Lliura treballs
  • Consulta les teves qualificacions
  • Comunica't amb el professorat i els altres companys de l'aula

Accés al servei. Per utilitzar l'entorn virtual d'aprenentatge de les assignatures de les escoles del CBL a ATENEA cal:

• Estudiant: Estar matriculat de l'assignatura. Es pot trigar a tenir accés entre 1-3 dies laborals després de la matrícula.
  • Professor: Estar assignat com a PDI a les sessions d'horaris de l'assignatura a SIA(obriu en una finestra nova). El coordinador de l'assignatura disposa de l'opció d'"Alta de professors" (dins del NetFlip) on es realitza aquesta assignació de professors a les sessions d'horaris. Es pot trigar a tenir accés entre 2-4 dies laborals desprès d'aquesta assignació a les sessions d'horaris.

•  SIA: Sistema d'Informació de suport a l'activitat del campus

SIA(obriu en una finestra nova) proporciona aplicatius dins dues grans categories:

• Suport a la gestió acadèmica de les unitats de campus.
  • Suport a la gestió dels campus.

Suport a la gestió acadèmica

Recull (de forma destacada) les següents aplicacions:

• NetFlip (suport a la docència): Aplicació orientada al PDI, que li permet introduir notes, informar-se sobre els estudiants als que dóna docència o és tutor, convenis-práctiques en empreses, etc.
  • NetArea (informació avaluació): Aplicació orientada a l'estudiant, que, de manera personalitza, li permet conèixer l'avaluació realitzada pel PDI, veure els horaris de les assignatures que ha matriculat, etc.
  • TFG/TFM: Sistema d'aplicacions orientades a tots els col·lectius (però tenint diferents visions, segons el perfil corresponent), que permet que el PDI oferexi als estudiants TFG/TFM a realitzar, que els estudiants vegin l'oferta, que els PDI assignin el TFG/TFM a un estudiant, etc.
  • Horaris i Calendari d'Exàmens: Sistema d'aplicacions per l'organització docent, que permet al PAS preparar els horaris i el calendari d'exàmens; i a tots els col·lectius visualitzar-los.
  • Pràctiques professionals: Sistema d'aplicacions que permeten gestionar tots els processos de pràctiques en empreses dels estudiants (oferta, validació, currículums, assignació, convenis, valoracions, etc.).
  • Consultes/Informes: Extraccions de dades acadèmiques.

Suport a la gestió dels campus

• Comandes: Sistema d'aplicacions orientades al PDI i al PAS, que permeten tramitar comandes a l'Àrea de recursos.
  • Reserves d'espais: Sistema d'aplicacions, connectada amb les dades d'ocupació acadèmiques (horaris), que permeten realitzar reserves i autoreserves a tots els espais del campus.
  • Permisos d'accés a espais (GEPE): Sistema d'aplicacions orientat a l'estudiantat, que permeten sol·licitar accés als laboratoris de les escoles, amb la validació corresponent.

•  Programari

La UPC posa a disposició dels col·lectius UPC un portal de Distribució de Software(obriu en una finestra nova), que es troba al Portal de Serveis TIC UPC(obriu en una finestra nova), que permet accedir al programari contractat i finançat amb el pressupost centralitzat de la UPC, amb les condicions que estableixen les respectives llicències.

Hi ha dos canals de distribució de software UPC segons els usuaris:

A banda dels aplicatius adquirits de forma centralitzada des de la UPC, des de les unitats del Campus es poden posar a disposició del col·lectiu del CBL d'altres aplicatius.

Programari a laboratoris i aules: Des del punt de vista purament docent, l'Àrea Tècnica gestiona les llicències i el programari instal·lat a les aules i laboratoris informàtics. Aquestes llicències van lligades als aplicatius demanats pels PDIs per aquests laboratoris i aules.